۱۳۹۴ آبان ۱۷, یکشنبه

یک جور خمیر پیتزا خوشمزه



مواد لازم برای ۵ عدد پیتزا پیچ یا یک عدد پیتزای ۱۸ اینچی:
آرد سفید ۳.۵ پیمانه 
روغن زیتون ۱/۲ پیمانه 
زرده تخم مرغ ۲ عدد 
شیر ۱.۵ پیمانه 
بیکینگ پودر ۱ ق چ 
شکر ۱ ق چ 
نمک به میزان لازم 

مواد داخل پیتزا پیچ:
هرچی که دوست دارد :) + آویشن, ریحان خشک و پنیر پیتزا 
+ برای سس پیتزا من از سس آماده پاستا استفاده کردم.
+ طرز تهیه سس پیتزا در این لینک هست. 


طرز تهیه:
ابتدا زرده تخم مرغ, شکرو نمک را مخلوط کرده سپس شیر و روغن را اضافه کنید.


آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سپس مخلوط تخم مرغ را به ان اضافه کنید. ورز بدهید رویش را بپوشانید در یخچال به مدت نیم ساعت قرار دهید.


من با این خمیر, پیتزا پیچ درست کردم به این صورت که یک گلوله به اندازه نارنگی برداشتم و با وردنه پهن کردم به ترتیب سس, پنیر پیتزا و مواد را ریختم بعد بستم رویش زرده تخم مرغ مالیدم و کنجد و سیاه دانه پاشیدم.

در فر با دمای ۳۵۰درجه فارنهایت به مدت ۳۰ دقیقه گذاشتم.


نوش جان!
back to top ^ Scroll to Top