۱۳۹۰ اسفند ۲۵, پنجشنبه

سوپ کلم بروکلی


این سوپ را من اولین بار در blue baker خوردم و خیلی دوست داشتم.

مواد لازم برای ۶ نفر:
کلم بروکلی ۱ بسته یا ۴ پیمانه، آرد ۱/۴ پیمانه، پیاز ۱ عدد کوچک، کره ۶ ق غ، شیر ۵.۵ پیمانه، خامه ۰.۵ پیمانه، آب مرغ ۳ پیمانه، جوز هندی ۱/۴ ق چ (nutmeg)، هویج ۱ عدد ریز خرد شده، پنیر چدار۱۰ پیمانه، نمک و فلفل به مقدار لازم 
  
طرز تهیه:
کره را درون قابلمه آب کنید سپس پیاز را اضافه کرده و تفت دهید به طوری که پیاز ها نرم شوند. آرد را اضافه کنید و مراتب هم بزنید تا طلائی شود. سپس شیر و خامه را اضافه کرده و هم بزنید. آب مرغ، نمک و فلفل و جوز هندی را اضافه کرده درجه حرارت را کم کرده و بگذارید تا بپزد. وقتی که پخت میتوانید سوپ را با کمک مخلوط کن پوره کنید اما من از گوشتکوب استفاده کردم و کلم بروکلی ها را خرد کردم (اگر گوشتکوب برقی داشته باشید که چه بهتر). سپس پنیر را اضافه کرده و هم بزنید تا پنیر باز شود. اگر سوپ سفت شد میتوانید از آب برای رقیق تر شدن استفاده کنید.

+  من از قسمت سبزیجات یخ زده کلم بروکلی chopped شده می خرم.
+ با مقداری پنیر میتوانید روی آن را تزیین کنید.

نوش جان!


4 نظر:

مونا گفت...

به نظر خوشمزه میاد، فقط جوز هندی رو هم از اچ ای بی خریدی؟ و اینکه نونش نون خاصیه؟

ترنّم بانو گفت...

@ مونا بانو: جوز هندی یا nutmeg را می شه از قسمت ادویه جات اچ ای بی تهیه کرد.

من نونش را از خود blue baker خریدم ولی به زودی طرز تهیه نونش را هم میذارم.

gilda گفت...

مریم جان ، مرسی از دعوتت و مرسی از این سوپ خوشمزه عزیزم :)

ترنّم بانو گفت...

@gilda

ممنونم گیلدا جون!

back to top ^ Scroll to Top