۱۳۹۰ اسفند ۲۲, دوشنبه

میرزاقاسمی [در منزل، بدون نیاز به آتش]


میرزا قاسمی یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که متاسفانه به دلیل نداشتن امکانات و وجود گازهای برقی امکان تهیه اش در منزل سخت بود ولی با این روش ساده به راحتی میتوانید این غذا را در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای ۲ نفر:
بادمجان ۲ عدد، گوجه فرنگی ۴ عدد، سیر ۲ بوته ( که البته به نظر من ۱ بوته اش کافیست)، تخم مرغ ۲ عدد، نمک و فلفل به مقدار لازم


طرز تهیه:
بادمجان ها را با چنگال سوراخ سوراخ کنید و سپس در فر با دمای ۵۰۰ درجه فارنهایت به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید.( بهتر است بادمجان ها را در ظرف مخصوص فر قرار دهید چون بادمجان ها آب میاندازند.)


سپس پوست بادمجان ها را کنده و خرد کنید.


پوست گوجه فرنگی ها را هم کنده و نگینی خرد کنید.


سیر را رنده کرده و در تابه ای که در آن روغن زیتون ریخته اید بریزید و تفت دهید.سپس گوجه فرنگی ها را اضافه کرده و تفت دهید . در این مرحله بادمجان ها را اضافه کرده و تفت دهید.


در آخر تخم مرغ ها را در ظرفی ریخته و هم بزنید و به تابه اضافه کنید.


میرزا قاسمی حاضر است.

نوش جان.


2 نظر:

روزبه گفت...

دست شما درد نکنه!

در عین حال هنوز هم فر با دمای پونصد درجه به مدت چهل و پنج دقیقه مقدار زیادیه و خونه رو تبدیل به جهنم می‌کنه. اگر راهی پیدا کردین که مقدار کم‌تری گرما تولید بشه، لطفا ما رو در جریان بگذارین.

در ضمن پیشنهاد می‌کنم یک لوگو برای وبلاگ‌ةون طراحی کنین و عکس‌ها رو با اون لوگو مارک بزنین. شما که خودتون استاد امر هستین و طراحی لوگو باید براتون عملی باشه.

ترنّم بانو گفت...

@ آقا روزبه: من با دمای 450 برای 30 دقیقه امتحان کردم ولی برای بهتر پخته شدن بادمجان ها باید روی گاز هم آن را تفت داد.

پیشنهادتون هم خیلی خوبه ممنون :)

back to top ^ Scroll to Top