۱۳۹۱ دی ۲۵, دوشنبه

نان شیرمال


این بابا نوئل رو برای کریسمس درست کردم. خیلی راحت و خوشمزه است.

مواد لازم :
١/٤ و ١ ق غ خمیر مایه، ١/٤ پیمانه آب ولرم ، ٤ ق چ شکر، ١ عدد تخم مرغ، ١ ق چ وانیل، ٧٠ گرم کره، ١/٤ پیمانه  شیر، ١/٤ پیمانه ماست، ٥٠٠ گرم آرد، ١ ق چ  بیکینگ پودر 

طرز تهیه:
ابتدا خمیر مایه  و آب ولرم و ١ ق چ شکر را با هم مخلوط کنید و بگذارید پف کند معمولا یک ربع کافیست.


تخم مرغ، ٣ ق چ شکر و وانیل را هم بزنید.


کره را روی حرارت آب کنید و بگذارید تا خنک  شود سپس شیر را به آن اضافه کنید.


سپس مخلوطه خمیر مایه، تخم مرغ، کره و ماست را با هم مخلوط کنید.

سپس ١ پیمانه آرد و بیکینگ پودر را الک کرده و به مخلوط اضافه کرده و ورز  دهید سپس آرام آرام آرد اضافه کرده و ورز بدهید تا خمیر به  دست نچسبد.

سپس خمیر را در گرم بگذارید تا حجم اش ٢ برابر شود.


برای درست کردن بابا نوئل مراحل زیر را دنبال کنید.




سپس روی آن را بپوشانید و در جای گرم بگذارید تا حجم آن ٢ برابر شود.


سپس روی آن ١ تخم مرغ، ٣ ق غ شیر و کمی زعفران که از قبل زده شده بمالید. و روی آن کنجد بپاشید.

و در فر با دمای ٣٢٥ درجه فارنهایت به مدت ٢٠-٣٠ دقیقه بگذارید تا رویش طلائی شود.


+ با سیراپ توت فرنگی کلاهش را می توانید قرمز کنید.
+ برای چشم ها از٢ تا کشمش مویز استفاده کردم.

ممنون از لیلای عزیز 

نوش جان!!

6 نظر:

شکمو گفت...

واااااااااااااااااااای خدای من مریم جون چقــــــــــــــــــدر زیبا درستش کردی غش کردم براش
راستش منم میخواستم این بابا نوئل رو درستش کنم اما جرات نکردم گفتم خراب در میاد خیلی خیلی خیلی عالی درش اوردی

gilda گفت...

مریم جون ، خیلی قشنگ شده :))
دقیقا شبیه به همونی شد که دیده بودم ، دستت درد نکنه

Arefeh گفت...

ای خدا چقدر ناز شده . دستت درد نکنه عزیزم .

ترنّم بانو گفت...

مرسی لیلا جون، اختیار داری مال شما حتما عالی تر می شده

ممنون گیلدا جون، با این عکسهایی که شما شیر می کنی تو فیسبوک آدم به وجد میاد دیگه :)

ممنون عارفه جون!

Atefeh گفت...

وای
خیلی خوشکل شده
:-)
دستت درد نکنه

ترنّم بانو گفت...

ممنون عاطفه جون :)

back to top ^ Scroll to Top