۱۳۹۰ بهمن ۱۶, یکشنبه

خوراک زبان


ممکنه بعضی ها این غذا را به خاطر اسمش دوست نداشته باشند ولی من پیشنهاد میکنم حداقل یک بار امتحان کنند این غذا یکی از لذیذ ترین غذا های دنیاست .:)


مواد لازم برای ۳ تا ۴ نفر :
زبان گوساله یک عدد، پیاز یک عدد بزرگ، آب لیمو، نمک و زرچوبه به مقدار لازم 

طرز تهیه :

اگر وقت لازم برای ایستادن پای اجاق گاز ندارید بهترین و آسانترین روش برای پخت غذاهائی که احتیاج به زمان دارند تا پخته شوند آرام پز هست. 

شب قبل از سرو غذا(حدود ساعت ۱۲-۱ بامداد )، همه مواد را داخل آرام پز ریخته به جز آب لیمو و با درجه high  اجازه دهید تا فردا حدود ساعت ۹ صبح بپزد سپس درجه آرام پز را به low تغییر دهید و اجازه دهید تا وقت ناهار بپزد.

این غذا را من با آب لیمو سرو میکنم اما آقای همسر دوست دارند که بعد از پخت به صورت ورقه بریده شود و با رب تفت داده شود. هر دو روش خوشمزه هست بستگی به ذائقه شما دارد.


تقدیم به مونا جون جون ! :)
نوش جان

5 نظر:

Elham گفت...

bah bah :) dastet shoma dard nakoneh

مونا گفت...

من هم نظرم به آقای همسر شما نزدیک تره، فکر می کنم مربوط به تقسیم بندی جغرافیایی باشه:))
وای عالی بود، راحت و خوشمزه...دست گلت درد نکنه:***

روزبه گفت...

اول که دست شما درد نکنه از این دستور. دوم این که چرا نوشتین وقتی همه‌ی مواد رو داخل آرام‌پز می‌ریزیم، آب‌لیمو رو نریزیم؟ آیا این نریختن آب‌لیمو داخل آرام‌پز برای بقیه‌ی غذاها (مثل خوراک‌ها) هم باید رعایت بشه؟

ترنّم بانو گفت...

@روزبه
آقا روزبه ویتامین ث آب لیمو روی حرارت مستقیم از بین میره بهتره که آب لیمو را بعد از اینکه از روی حرارت برداشتیم اضافه کنیم.

روزبه گفت...

دست شما درد نکنه از نکته‌ی لیمو!

back to top ^ Scroll to Top