۱۳۹۰ آذر ۳۰, چهارشنبه

لقمه باقلوا

یلداتون مبارک!

مواد لازم برای 14 عدد:
،یک بسته خمیرفیلو(مخصوص باقلوا)، گردو خرد شده نیم پیمانه، بادام خرد شده 1/4 پیمانه، 2 قاشق کره، دارچین نصف ق چ، پودرهل نصف ق چ، آبلیمو 1/4 ق چ، عسل 1/4 پیمانه، خلال پسته جهت تزیین

طرز تهیه:
 همه ی مواد را با هم مخلوط کنید.
4 ورق از خمیر را جدا کرده به آرامی آنها را باز کرده و لای آنها را اسپری روغن زده و به شکل مربع برش دهیدو درون cupcake wrappers (به طوری که در هر کاپ 4 ورقه خمیر که دو تا دوتا به صورت ضربدری قرار داشته باشد.) قرار دهید.


سپس مواد را داخل آن بریزید و درون فر با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه قرار میدهیم.



من خمیر را از H.E.B خریداری می کنم.


بقیه خمیر فیلو را ببندید و دوباره در بسته قرار دهید تا بگم با بقیه اش چی کار کنید :)

تقدیم به سارا جون جونی!

نوش جان!


7 نظر:

Sara گفت...

vayyyyy Maryam junam dastet dard nakoneeeeee. emailamo ke baz kardam , poste baghlavato ke didam kolli zogh zadam. kheiliii mercccccccccc. busss

Elham گفت...

man baghalava mikham!
yaldat Mobarak :)

روزبه گفت...

دست شما درد نکنه!

mona گفت...

واااای ببین چه می کنه ترنم بانو!!!! ای ول

Rami گفت...

ترنم جون.
من تازه این دستور و دیدم!
بازم خوبه به شب سال نو میرسم!:)
دستت درد نکنه.

هدی گفت...

من امروز باقلوا درست کردم ولی فکر می کردم خمیرش نرم باشه. ولی همونطور خشک موند که توی بسته بود. نمی دونم مشکل از کجا بود.
در ضمن من جای دارچین گل خشک ریختم بد نشد. می تونید امتحان کنید.

ترنّم بانو گفت...

@هدی
هدی بانو من متوجه نشدم خمیر نباید خشک باشه. وقتی از چند لایه اش استفاده می شود بقیه را خوب باید پوشاند وگرنه خشک می شود.

ممنون از ایده ات حتما امتحان می کنم :)

back to top ^ Scroll to Top